miłośników polskiego lotnictwa
Pokaż punkty

.: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :.
Temat: Legendy (2008-11-17,02:32)

Witam.    
Nawiązując do n/w tematu:    
" sierż. Stanisław Karubin z dnia 2008-09-16, 00:23 :"    
i cytując słowa Mariusa:     
"Zestrzelony Messerschmitt przez Karubina pod 3.9.1939 r. to raczej kolejna legenda",    
zaproponuję ci Marius abyś powalczył z legendami np. w "Luftwaffe nad Polską 1939" cz.2.    
Może jako pierwszą weźmiesz na warsztat legendę z 1 września o uszkodzeniach Do-17 z KG 77 od odłamków własnych bomb a nie obrony plot i o odstrzeleniu w okolicach Żurady silnika jednego z Dornierów przez artylerię plot lub oddziały naziemne.     
Czy pokusiłeś się aby te relacje byłych lotników niemieckich porównać z lokalizacją polskich oddziałów w dniu 1.IX.39r. Pewnie to zrobiłeś więc proszę Cię oświeć nas kto stacjonował w tamtym rejonie.    
Kiedyś - przy dyskusji o Bf 110 z okolic Skarżyska-Kamiennej - spytałem Cię o przygotowanie niemieckich lotników do lotu bojowego. W Twojej wypowiedzi wyglądało to mizernie. Jak widać z relacji przygotowań nalotu na Kraków nie było tak źle jak Ty oceniasz. Już od połowy 1939 r ćwiczyli ataki z małej wysokości, prawda to czy legenda?    
Prawdą jest czy legendą, że Luftwaffe nie miała bomb z czasowymi zapalnikami. Wg Ciebie nie miała bo gdyby miała to planując atak z "kosiaka" wzięła by pod uwagę, że taki atak przy konwencjonalnych bombach to samobójstwo. A może w sztabach lotniczych pracowali sami idioci.     
Ty czujesz się dobrze w temacie Luftwaffe więc powinieneś od niej zacząć wyjaśniać legendy, my powalczymy ze swoimi.
Wiesław Grudniak  

znalezionych: 707, strona 7 z 71
«  -  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  -  »

(647) Re: Legendy z dnia 2008-11-14, 22:36 :
Prosze wskazac fragment meldunku Jasionowskiego, ktory mowi ze o dwoch zestrzelonych samolotach dowiaduje sie dopiero wieczorem, panie Forumowiczu, specjalisto od czytania.
piotr
  
(646) Re: Legendy z dnia 2008-11-14, 22:32 :
Zrodla? Ksiazka Krola to wg. pana zrodlo? (lata po wojnie) Ktore nastepne? Gnys u Piekalkiewicza? (lata po wojnie) Oczywiscie wg. panskiej teorii mieszkancy Zurady doznali zbiorowego omamu.( 1 wrzesnia 1939 roku). Czytanie ze zrozumieniem...dobre, zaiste dobre!
piotr
  
(645) Re: Legendy z dnia 2008-11-14, 22:28 :
Niech Pan czyta ze zrozumnieniem. Poprawilem na Stukasa. I niech Pan wyjasni dlaczego co najmniej trzy zrodla pisza o Stukasie i nic o kolizji dwoch niemieckich bombowcow. Ciekawe prawda?
Forumowicz
  
(644) Re: Legendy z dnia 2008-11-14, 22:16 :
Panie Forumowicz, coz to za okropne imie panu nadano, ze sie go pan wstydzisz. Oczywiscie, ze nie. Pierwszy byl pan Emmerling, dopiero pozniej Jasionowski. Prosze zatem o wczesniejsza relacje niz meldunek Jasionowskiego panie "niewidzialna reka".    
A Gnys zestrzelil Heinkla, ktorego? Gdzie? Kiedy? Ile zrodel? Pan twierdzi ze fotki Pirszela przedstawiaja Henikle? Dlaczego Jasionowski wieczorem dowiedzial sie o dwoch bombowcach? Prosze przeczytac jego meldunek i zaznaczyc cytat, ze dopiero wieczorem dowiaduje sie o dwoch bombowcach. A moze pisze o materiale...panie Forumowicz?
piotr
  
(643) Re: Legendy z dnia 2008-11-14, 22:14 :
Panie Piotrze, daruj pan sobie niepotrzebne wycieczki w rejony chorob i innych dolegliwosci. Czemu nie od razu tak jak w drugiej czesci panskiego postu?    
    
Cytat:
Klocenie o 1 cm na mapie to w przeliczeniu (zaleznie od skali) iles tam kilometrow. No, ale dla pana to takie tam dyrdymaly.
    
    
Tak. Kiedy pilot oddala sie w kierunku zachodnim, na mapie 1 cm w bok w kierunku polnocnym lub polnocno-wschodnim jest zwykla dyrdymala.    
    
Cytat:
Jasionowski ewidentnie pisze o zestrzeleniu Gnysia a jedynie:     
1. przez wlasny blad wymienia inny typ maszyny lub     
2.przez bledna interpretacje samego Gnysia podaje bledny tym maszyny (tego sie nie dowiemy)
    
    
Jestem za 2.    
    
Cytat:
Dalej potwierdza, ze znana mu jest sprawa drugiego samolotu w tym samym rejonie a jedynie    
1. znow podaje jej bledny typ     
2. nie wie jak ona spadla (tego sam Gnys mogl nie wiedziec)
    
    
Tutaj panski blad. Jasionowski wychodzi z zalozenia, ze drugi He 111 zostal zestrzelony przez pilota jego jednostki. Dlatego jest jasne, ze informacja o zestrzeleniu bombowcow nad Zurada nie pochodzi od jego podwladnych, lecz z innego zrodla. Najpewniej z dowodztwa Armii Krakow. Wniosek z tego taki, ze:    
    
Cytat:
Widzimy wiec, ze:     
1.Gnys meldowal zestrzelenie     
2.Jasionowski wiedzial o DWOCH samolotach     
3.z Dornierow zrobily sie Heinkle na odcinku Dowodztwo Lotnictwa Armii Krakow - Jasionowski, mimo ze znaleziono czesci i wykonano zdjecia DORNIEROW.
    
    
1.Nie. Jasionowski probowal rozdzielic bombowce od tylu, wedlug informacji uzyskanej od dowodztwa Armii Krakow. Prawdopodobnie bylo wiec tak, jak Gnys podal w 1945 r., gdzie tez nie pisal o zestrzeleniu zadnego z Dornierow. To byl prezent Jasionowskiego.    
2.Tak.    
3.Nie. Dowodztwo Armii Krakow wiedzialo, ze to byly Do 17 (zob. raport Pirszela). Z Dornierow nie zrobily sie Heinkle. Tutaj koliduja ze soba dwie rozne informacje pochodzace z dwoch roznych zrodel. Jasionowski nic wiecej o tych samolotach sie nie dowiedzial, dlatego w sprawozdaniu w dalszym ciagu pisal o Heinklach - tak jak uslyszal od pilota.    
Marius  
(642) Re: Legendy z dnia 2008-11-14, 22:05 :
Oczywiscie powinien byc Stukas w ostatnim zdaniu.
Forumowicz
  
(641) Re: Legendy z dnia 2008-11-14, 22:04 :
Panie Piotrze, dziekuje Panu za nastepny post, ktory nic nie wnosi do tematu. Jesli nie ma Pan nic do dodania to lepiej niech Pan w ogole nic nie pisze. Skad Pan wie, ze Jasionowski byl pierwszy? Mam Pan zanotowany czas kiedy to dokladnie napisal? I dlaczego dopiero wieczorem zorientowal sie, ze spadly dwa niemieckie bombowce? Dlaczego tyle zrodel wymienia, ze Gnys zestrzelil Heinkla?
Forumowicz
  
(640) Re: Legendy z dnia 2008-11-14, 21:30 :
Nie, nie panie Marius. To nie ja zaczalem z chorobami. To panski organizm jest tak watly, ze szybko pana lapia.    
Kiedy wiec nadejdzie ten ETAP, ze bedzie pan mogl wszystko zdradzic? A co pan nam wyszczegolnil, ze ma wystarczyc?    
Klocenie o 1 cm na mapie to w przeliczeniu (zaleznie od skali) iles tam kilometrow. No, ale dla pana to takie tam dyrdymaly.    
Panie Emmerling, reasumujac: w moim twierdzeniu, ze Gnysiowi slusznie przypisuje sie dwa Dorniery nie opieram sie na jego relacji z 44 czy 45 co chcial pan zasugerowac. Najwczesniejsza relacja, mowiaca o jakimkolwiek zwyciestwie Gnysia (i nie jest to wcale Ju87) jest notatka Jasionowskiego. Jasionowski ewidentnie pisze o zestrzeleniu Gnysia a jedynie:    
1. przez wlasny blad wymienia inny typ maszyny lub    
2.przez bledna interpretacje samego Gnysia podaje bledny tym maszyny (tego sie nie dowiemy)    
Dalej potwierdza, ze znana mu jest sprawa drugiego samolotu w tym samym rejonie a jedynie    
1. znow podaje jej bledny typ    
2. nie wie jak ona spadla (tego sam Gnys mogl nie wiedziec)    
Potwierdza, ze wieczorem zostal przywieziony MATERIAL (cobys pan znow nie przekrecil mych slow, ze chodzi o zdjecia) dotyczacy DWOCH SPALONYCH POD OLKUSZEM H-111    
1. znow blad Jasionowskiego co do typu samolotow    
Widzimy wiec, ze:    
1.Gnys meldowal zestrzelenie     
2.Jasionowski wiedzial o DWOCH samolotach    
3.z Dornierow zrobily sie Heinkle na odcinku Dowodztwo Lotnictwa Armii Krakow - Jasionowski, mimo ze znaleziono czesci i wykonano zdjecia DORNIEROW.    
Panie Romanie, czy jest jakas puenta do panskiego postu i gdzie jej szukac?
piotr
  
(639) Re: Legendy z dnia 2008-11-14, 18:15 :
Cytat:
Alez tak, panie Emmerling. Pan podejscie jest typowo aroganckie i chore. Pierwsze madre slowa od poczatku pana aktywnosci w tym temacie. Gratuluje postepu!
    
    
Panie Piotrze, z chorobami sam zes pan zaczal (post 630). Teraz sie dziwisz? Ale pomimajac choroby, czy to juz wszystko co pan ma do przedstawienia?    
Marius  
(638) Re: Legendy z dnia 2008-11-14, 17:51 :
Cytat:
Niestety Marius nie wykorzystał okazji, ze byłem otwarty na dyskusję i jego argumenty. Nie udało mu się przedstawić w sprawie Gnysia niczego, co podważałoby możliwość jego udziału w zniszczeniu tych Dornierów.
    
    
Grzegorz, niestety, na tym etapie nie moge Ci zdradzic wszystkiego. To co tutaj wyszczegolnilem jest jednak moim zdaniem absolutnie wystarczajace.    
Natomiast szkoda, ze zdecydowales sie na kontynuowanie glupkowatych wypowiedzi. Zreszta wyklocanie sie o przeciagniecie na mapce kreski o 1 cm w lewo czy prawo jest ewidentnym znakiem na brak checi do prowadzenia konstruktywnej dyskusji. Twoj ostatni post jest najlepszym tego dowodem.    
    
Tak na marginesie, "wersje oficjalna" Gnysia obalaja opublikowane przeze mnie oryginalne dokumenty niemieckie. Twierdzenie, iz nic nie podwaza tej wersji jest zwykla kpina.    
Marius  

znalezionych: 707, strona 7 z 71
«  -  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  -  »

Powrót do tematów Powrót do Myśliwców