W pogoni za Luftwaffe
Pokaż punkty

.: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :.
Temat: Artykul o Łosiach w ZSRR (2013-10-17,00:45)

Znaleziony na forum "Odkrywcy".    
Może koledzy, czy koleżanki znający język będą w stanie go przetłumaczyć?
M.P.  [164.126.120.171]Dodaj współrzędne [Odpowiedz]

znalezionych: 3, strona 1 z 1

(3) Re: Artykul o Łosiach w ZSRR z dnia 2013-10-17, 00:45 :
Ale dwa inne samochody wpadły w ręce władz sowieckich . Załogi tych samolotów zostali aresztowani przez funkcjonariuszy straży granicznej. Wkrótce polscy piloci zostały przeniesione do Mińska i zaczął energicznie przesłuchać . Wtedy piloci zostali wysłani do obozów jenieckich . Dwa lata później, 05 października 1941dowódca jednej z płaszczyzn , porucznik Edmund Rui zmarł z wycieńczenia w Kargopol logowania obozu w rejonie Archangielska . W jednym z obozów Gułagu został zabity, a obserwator porucznik Zbigniew Wójcik . Horror z sowieckiej niewoli przeżył porucznik Edward Bogdanowicz Sierżant Ian pilotażowego Bardyga i jeden z mechaników Stanislav Novick . Wszystkie trzy zostały później wstąpił do armii i Anders opuścił Związek Radziecki w 1942 roku. Wkrótce otrzymał tytuł kapitana E. Bogdanovic walczył z nazistami na niebie nad Atlantykiem i otrzymał wiele brytyjskich i polskich nagród.    
    
Samolot Vasilevichi rozbił się w pobliżuporucznik dostał obserwatora Josef Kafka . Członkowie jego załogi byli Czesław Charnomsky mechanik i kapral Stephen Pietrzak . Niestety, nie wiemy, co się stało z ciałami pilotów. Najprawdopodobniej polscy lotnicy zostali pochowani gdzieś w pobliżu.    
    
[ 9.jpg ]    
    
Crashed " Los "    
    
Informacje o "trofeum" nowoczesnych bombowców , F- 37 , schwytanych w Białoruskiej SRR , zainteresowanych 5-gi pracowników wywiadu Armii Czerwonej . Wkrótcezespół został wysłany do lądowania Air Force Institute of ekspertów kierowany przez szefa Działem z samolotów lądowych Petrov . Kapitan uchwycone polskie bombowce miał najlepsze sowieckich testowych pilotów : KA Kalilets , MA Nyuhtikov i PM Stephan . Polska inspekcja samolotu wykazały , że są sprawne i gotowe do lotu. Jednak wspomnienia z tego specjalnego działania związane z radzieckich pilotów , system sterowania , " Łoś " jest znacznie różni się od tego, co było w radzieckich maszyn . Obawiając awarię układu hydraulicznego , piloci poleciał z wydanego bieg i ruszył do Bobrujska .    
    
Funkcjonowanie transportu "trofeum" samolotu został sklasyfikowany , o tym , nikt nie powiedział dowódców jednostek obrony powietrznej Armii Czerwonej , stacjonujących w mieście nad Berezyną . Dlatego też, gdy na Bobrujsk było "obcych" samolotów z czerwono- białych kwadratów ( polski " shahovnitsey " ) na skrzydłach , dowódców artylerii przeciwlotniczej obliczeń dowodził , " Ogień " . Sowieccy piloci musieli wykazać cuda latania, tak aby nie oberwać " friendly fire ".    
    
[ 10.jpg ]    
    
Jednym z przechwyconego pobliżu bombowców Mozyr " Łoś"    
    
W końcu, Stephan i Nyuhtikovu zdołał wylądować « PZL- 37 Łoś » na Bobrujsk lotniska. Następnego dnia samoloty poleciał do miejsca przeznaczenia . Już w Moskwie z "trofeum" techniki znane przedstawicieli rządu radzieckiego i dowództwa Armii Czerwonej . Mówiło się, żecud Polski engineering przyszedł do siebie " przywódca narodu" towarzysza Stalina .    
    
Schwytany w pobliżu samolotów Mozyr były różne wersje . Jeden z nich należał do rodzaju « PZL- 37 B " i został wydany w 1939 roku , drugi zamachowiec byłwcześniej modyfikacji « PZL- 37A bis " i była częścią serii 2. , wykonane w połowie 1938 Maszyna ta jest specjalnie być sfinalizowana do szkoleniowych . Na głównej , personelu, fotelu pilota była wyposażona w sekundy , przeznaczonych dla instruktora .    
    
[ 11.jpg ]    
    
" Łoś " na lotnisku pod Moskwą    
    
Nie miał dodatkowy pulpit z głównych urządzeń i kontroli. Zarówno polski bombardowanie bombowce uzbrojenie całkowicie nieobecne , a w jednym z małych " byk " miał niższy karabin właz . Nie było wystarczająco dużo , a niektóre urządzenia . Na przykład, na « PZL- 37A bis » nie ma radia i nawigacji kompas .    
    
04 października 1939 Samolot « PZL- 37 B » na taksówki zderzył się z myśliwcem , " I- 15 bis . " Mały wylądował radziecki myśliwiec dwupłatowy śruba silnika " Polaka " i został całkowicie rozdzielić . Na bombowiec został uszkodzony konsoli prawym skrzydle i zmasakrowane napędową. Pilotaż " Moose Bull " Główne V. Lisitsyn nie został ranny , ale był w kokpicie dwupłatowiec Military Engineer 3 klasy BP Koschavtsev zginął na miejscu .    
    
[ 16.jpg ]    
    
" Los " , zderzył się z radzieckiego myśliwca    
    
W czasie "kampanii wyzwoleńczej Armii Czerwonej w zachodniej Białorusi i zachodniej Ukrainy we wrześniu 1939 roku , " do dyspozycji sowieckiego dowództwa Sił Powietrznych byłszeroki wybór polskiego samolotu , w tym " łosia " , ale te części często nie są kompletne, a nie maszyny wystarczy. Ponieważ bez możliwości naprawy uszkodzonych bombowców polskich specjalistów wojskowych radzieckich ograniczone przelot drugiego samolotu - " PZL- 37A bis » . Samochód był testowany dość aktywny w okresie od października do grudnia 1939 r. popełniono 39 lotów.    
    
Główny inżynier trofeum polskiego technika samolotu został Military Engineer 2-ci ranking Panyushkin . Piloci , pilot" Łoś " , stał się major i kapitan Nyuhtikov Khripkov , ale również kilka lotów Stefanovsky kierunkach, Kabanov i kapitana Dacko . Nawigator poleciał Majors karnety , Nikitin i kwiaty. Specjalne zdarzenia podczas lotu nie było.    
    
[ 12.jpg ]    
    
Tylko raz , 21 października 1939 roku powietrzu pęknięcie rury ram podwozia. Pilot odpowiedział w czasie, i zdarzył się wypadek . Okazało się, że"trofeum » « PZL- 37» bis dość zużyte. Według dokumentów stwierdzono, że " Łoś " w czasie jego " niewoli " w Mozyrzu już były w powietrzu ponad 100 godzin i wykonane 558 przystanki (co jest typowe dla maszyny szkoleniowej ) .    
    
Podczas testów często miał awarie grupy napędowego , który jest już rozciągnięta do granic możliwości. Alebitwa « PZL- 37 B ", niestety, uszkodzeniu podczas testu był bardziej potężne silniki " Pegasus » XX i dlatego szybciejszkoła bratem przez 10 - 20 kilometrów na godzinę    
    
[ 013 ]    
    
Fragment skrzydła zajęte samochód. Widoczne zacienione litera " N" , a na tle kolorowej polskiej " shahovnitsy " malowane czerwoną gwiazdą    
    
Sowieccy piloci zauważył, że " Moose " inną dobrą stabilność we wszystkich trybach lotu i technikę pilotażu było łatwiej niż na radzieckiej maszyny w swojej klasie. Zauważono również, bombowiec użyteczności i dobrego dostępu do swoich stron i agregatów .    
    
Chwalony przez radzieckich inżynierów i pilotów otrzymał pracę polskiego zakładu lotniczego w Okenche . To było o wysokiej jakości wykonania i dokładności montażu sprzętu. Z konstrukcyjnego punktu widzeniainteresu radzieckich specjalistów spowodowane przede wszystkim podwozie niezwykłe jak na tamte czasy , dwukołowe wózki . Dzięki małym wymiarom wózki zapewniają dobrą krzyż na lotniskach polowych lotniczych.    
    
Broń strzelecka " Łoś " był krytykowany . Należy jednak zauważyć , że w samochodzie testowym , to niekompletność . Z trzech pistoletów na miejscu był tylko jeden ,dno " Vickers " . W górnej części nosa i krzewy, gdzie mieli stać się bardziej nowoczesne « PWU wz.37 » , ramiona brakuje. Przede wszystkich skarg przyniósł małą kąt fotografowania wszystkie punkty podczas fotografowania. Niższa była inna , a jednak bardzo słaba widoczność .    
    
Duża liczba karabinów maszynowych statków powietrznych i innych rodzajów broni zostały zajęte przez Polaków polskich magazynów i lotnisk w Zachodniej Białorusi i Zachodniej Ukrainy . Liczba próbek zostały dostarczone na składowisko w podmiejskiej Noginsk i pomyślnie przetestowane .    
    
[ 13.jpg ]    
    
Radzieccy inżynierowie byli zaskoczeni brakiem polskiego samolotu pod dużym obciążeniem bombowym ( maksymalnie do 2580 kg) bomb zewnętrzne . Wewnętrzne place im uznane bardzo udany . Air Force Institute of Engineers podobało i dobre urządzenia mechaniczne release , że nie wymaga wiele wysiłku resetowania haustem .    
    
Po zakończeniu testu « PZL- 37 Łoś » 05 stycznia 1940 został przedłożony do rozpatrzenia na numer Moskwie roślin 156 . W tym czasie nie było już " Łoś " , powstałe w trakcie badania w październiku 1939 r. polskie bombowce rozłożyć na poszczególnych węzłach , które są starannie pomiarowych i zważono. Eksperci zakładu zakończone maszyny rysunków jako całości , jego główne komponenty i kluczowe dane .    
    
[ 015 ]    
    
Bombers jak demontaż stale fotografowane . Projekt " Bull Moose " analizowano z punktu widzenia możliwości zaciągnięcia udanych rozwiązań technicznych . Ogólnie rzecz biorąc,praca kolegów z biura projektu « Polskich Zakładów Lotniczych » ( podmioty polskie lotnictwo ) , sowieccy eksperci oszacowali, zbyt wysoko , podkreślając, żekonstrukcja samolotu « PZL- 37 " to nowoczesny , zarówno pod względem aerodynamiki , jak i pod względem technologii i operacji.    
    
Ponadto, inżynierowie radzieccy zauważyć silne urządzeń podnośnikowych i udaną konstrukcja podwozia głównego . Ponadtopolski bombowiec został dobrze nadaje się do masowej produkcji . Z jej tworzenia , używania otwartego nitowania , tłoczenie, racjonalnego podziału na węzłach . Eksperci liczby roślin 156 zauważyć, żeurządzenie jest łatwe w konserwacji i naprawy .    
    
[ 15.jpg ]    
    
W zarządzaniu samolotu spowodował zainteresowanie pasy stalowe stosowane zamiast tradycyjnych kabli. Były one o wiele mniej podatny na odkształcenia , w związku z tym , nie wymaga częstych takich połączeń dokręcania.    
    
Prace nad studium "trofeum" bombowców polskich trwała aż do początku Wielkiej Wojny Ojczyźnianej. Losy tych maszyn był przesądzony . Anipierwszy, ani drugi kopie " Ełk ", uwięzionego w numerze fabrycznym 156 , potem nie odzyskał i nie były eksploatowane. To kolejny nieznany rozdział w historii II wojny światowej
Karol[27.17.52.126]  Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(2) Re: Artykul o Łosiach w ZSRR z dnia 2013-10-17, 00:44 :
Tłumaczenie: Wujek Google:    
    
    
    
4 dni przed rozpoczęciem kampanii wyzwoleńczej " Armii Czerwonej w Zachodniej Białorusi i Zachodniej Ukrainy " w rękach wojsk sowieckich były super nowoczesne bombowce polskie .    
Polowanie na " Łoś "    
Tragedia września 1939 roku nadal utrzymuje wiele mało znanych faktów i wydarzeń . Jednym z tych " białych plam " to opowieść o zdobyciu dwóch polskich bombowca « PZL- 37 Łoś » 13 września 1939 na terenie Białoruskiej SRR , w Mozyrzu . Tymczasem ta historia zasługuje na szczególną uwagę .    
    
W czasie międzywojennym XX polskiego Air Force ma długą drogę w jej rozwoju . Na początku II wojny światowej ,dowództwo Wojska Polskiego udało się wyposażyć swoje siły powietrzne z nowoczesnych myśliwców w czasie « PZL P- 7" oraz " PZL P- 11" , jak również bombowce « PZL P -23 Karaś » . Charakterystyki techniczne tych maszyn nie są gorsze samoloty sąsiednich krajów (w tym ZSRR i Niemcami ) .    
    
[ 1.jpg]    
    
Bombowiec " Łoś"    
    
W sowieckim wydaniu " Odniesienie do sił powietrznych ", wydana w 1935 roku , w szczególności , że "polski przemysł wytwarza wielkich bojowników krajowym budowy , a także inne rodzaje statków powietrznych . " Jednak , podobnie jakw początkowym okresie wojny z hitlerowskimi Niemcami ,liczba nowoczesnych samolotów bojowych w polskiej armii nie było wystarczające dla skutecznego prowadzenia wojny obronnej .    
    
[ 2.jpg ]    
    
Prawdziwy klejnot polskiego przedwojennego przemysłu lotniczego stało sięnajnowszym bomber « PZL- 37 Łoś ". Samolot ten miał zastąpić przestarzałe francuskie bombowce " Goliat " i holenderskie " Fokkers " . Jako historycy lotnictwa , " Moose " należała do rodziny nowej fali bombowców . Główną cechą tych statków powietrznych w zakresie taktycznego wykorzystania była większa niż wcześniej ,prędkości lotu . Na pokazach lotniczych w Belgradzie i Paryżu ten samochód okazał się wielkim sukcesem , zaskakując specjalistów wojskowych wokół prędkością 445 kilometrów na godzinę i ładunek bomb 2,5 ton.    
    
Wkrótce potem, w Warszawie " spadł " oferuje nową perspektywę na zakup bombowca . Wiosną 1939 Jugosławia podpisały kontrakt na dostawę 10 samolotów tego typu. Następnie , Bułgaria chce kupić 15 " łosia ". Ponadto ,Bułgarzy wysłany ich szkolenie wojskowe pilotów w Polsce . Plan był sprzedać bombowce do Turcji i Rumunii, na licencji w zespole chciał zorganizować Belgia , Dania, Estonia i Finlandia .    
    
[ Bulgarscy piloci w polsce . Dęblin , 1939 r. .. jpg ]    
    
Bułgarscy piloci szkolenia w Polsce, 1939    
    
Po inwazji Niemiec na II Rzeczpospolitej « PZL- 37 Łoś » planuje przyciągnąć masowego bombardowania Królewca i niemieckich lotnisk wojskowych w Prusach Wschodnich . Jednak pomysł ten został porzucony . Pierwsza misja walki o " Łoś " byłczęścią atak Wehrmachtu w regionie łódzkim . Według polskich historyków , dwa tygodnie z września polskie bombowce 100 lotów bojowych . Jednakfront porusza się zbyt szybko. W takich okolicznościachwykorzystanie samolotu bombowego były nieskuteczne , a nawet niebezpieczne . Nie byłoniebezpieczeństwo uderzenia z ich strony .    
    
[ 3.jpg ]    
    
Od 1 września 1939 r.Związek Radziecki z uwagą śledził to, co dzieje się w sąsiednim stanie . Stalin przygotowywał się do " rzucić na Zachód " i czekał na właściwy moment . Na granicy polsko-sowieckiej został mają wzmocnione patrole i stroje . Pod koniec drugiego tygodnia walki w Polsce Szef Air Białoruskiego Specjalnego Okręgu Wojskowego Sił coraz przewodowy do Moskwy na naruszenia przestrzeni powietrznej ZSRR polskiego wojskowego samolotu .    
    
Tak więc 12 września 1939 roku złamanym polskiej granicy Shepetovka trzech silników samolotów . Pochłonięty przez 9 km na terytorium ZSRR , odwrócił się i wrócił do terytorium Polski . 15 września 1939 Tass poinformował, że dwa dni wcześniej polskie bombowce naruszył granicy radzieckiej pobliżu Krivinem i Jampol . Polski dwusilnikowy myśliwiec został otoczony przez radzieckiego samolotu myśliwskiego i zmuszony do lądowania . Polscy piloci : podhorunzhy Henrik Udyk , kapral Josef pilot Bidik i żołnierz Stanislav Hondo aresztowano .    
    
[ 4.jpg ]    
    
13 września 1939 , i podobne zdarzenia miały miejsce na terytorium Białoruskiej SRR . To, co zostało odnotowane w pomocy Pierwszej Dywizji szefa sztabu Armii Czerwonej pułkownik sił powietrznych naruszenia Pentyukova zachodniej granicy polskiej ZSRR samolotów wojskowych : " W 16-30 13.09.1939 w okolicy Zhytkavichy ( 100 km na północny- zachód od Mozyrzu ) Trzy samoloty polskiej " Moose » ( PZL- 37) poleciał na naszej granicy i na terytorium ZSRR przez 130 km .    
    
Polski samolot w Vasilevichi ( 44 km na północny- wschód od Mozyrzu ) rozbił . Załoga zginęła . Dwa inne Polskie samoloty zostały przejęte przez naszych bojowników i posadzone na polu w pobliżu Dawidowicz . Załogi bez szwanku ,typ statku powietrznego PEP -37 jest OK . " TASS o incydencie poinformował, że polscy piloci z 12 osób zostało zatrzymanych .    
    
[ 7.jpg ]    
    
Bomber "PZL -37 Łoś" na lotnisku . 1939 . W tle widać polskie myśliwce    
    
W rzeczywistościsytuacja byłasytuacja . Z lotniska w zachodniej Białorusi Pruzany wzrosła link ( 3 samoloty) od 213th Bomb Squadron szkolenia z Wojska Polskiego pod dowództwem porucznik pilot Edward Bogdanovich . Samoloty zostały przekazane polskim lotnisku Hutniki w Brodach , ale w pewnym momencie z powodu strasznych warunkach pogodowych piloci z kursu i poleciał za granicą , pogłębione przez 130 km w głąb terytorium ZSRR .    
    
Po przejęciu " Polski burżuazyjnej " zostały podniesione radzieckich myśliwców . Wyprzedzanie " Łoś " , samoloty z czerwonymi gwiazdami na skrzydłach próbował zmusić Polaków do ziemi , ale starali się uciec od przeciwnika. Podobno jeden z bombowców (jeden, który rozbił się w pobliżu Vasilevichi ) zajmujeradziecki samolot został zestrzelony.    
    
[ 8.jpg ]    
Karol[27.17.52.126]  Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(1) Re: Artykul o Łosiach w ZSRR z dnia 2013-10-16, 16:41 :
Najważniejsze:    
www.istpravda.ru/research/1143/
M.P.[164.126.120.171]  Dodaj współrzędne [Odpowiedz]

znalezionych: 3, strona 1 z 1

Powrót do tematów Powrót do Myśliwców