Royal Air Force
Pokaż punkty

.: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :: Forum dyskusyjne :.
Temat: Pytam o lotnisko (2010-10-02,12:34)

Witam forumowiczow -Mam byc moze banalne pytanko dla szpecow,lecz dla mnie nie wiadoma !Na jakim lotnisku znajduje sie ow spit 308 dyw. ? tyle co wiem to operacja D-Day.


LukaszDodaj współrzędne [Odpowiedz]

znalezionych: 17, strona 1 z 2
«  -  1  2  -  »

(17) Re: Pytam o lotnisko z dnia 2010-10-02, 12:34 :
Witam - interesowal mnie okres lata 1944 - dzis znalazlem stronke gdzie mam czarne na bialym ;] -ostatnio zagladam do ksiazek francuskich autorow i natrafilem kilka fotek spitfire-ow m.in. ZF-P dlatego bylem ciekaw czy to czasem nie Stanski siedzi za sterami.
Lukasz
Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(16) Re: Pytam o lotnisko z dnia 2010-10-02, 12:01 :
Cytat:
korzystajac z tematu tu male pytanko- por. Wacław Stański bedac w 308 mial jakas ulubiona maszyne na ktorej latal ? jesli tak to jaki kod ?
    
    
A jaki okres Pana interesuje? Stański służył w 308. dosyć długo. W tym czasie maszyny wielokrotnie wymieniano.    
(Zumbach też miał ulubioną RF-D, mimo że nie był to ciągle ten sam RF-D)    
    
Pozdrawiam
piotr
Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(15) Re: Pytam o lotnisko z dnia 2010-10-01, 23:41 :
Witam ! korzystajac z tematu tu male pytanko- por. Wacław Stański bedac w 308 mial jakas ulubiona maszyne na ktorej latal ? jesli tak to jaki kod ? a tu stronka z identycznym zdjeciem z tematu ,ale zapewne wiele nie pomoze ww2total.com/WW2/Weapons/War-Planes/Fighter-Planes/British/Spitfire/Spitfire-IX.htm
Lukasz
Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(14) Re: Pytam o lotnisko z dnia 2010-10-01, 10:22 :
Hm..nigdzie nie napisałem, że to jest ten sam płatowiec..:)    
Dałem tylko przykład, że malowanie pasów nie musi być widoczne na zdjęciu z tematu.    
Ponadto żniwa jak to żniwa, wyglądają podobnie wszędzie. A że mogło być to zdjęcie    
zrobione we Francji to podałem lotnisko, na które dywizjon przebazował się w sierpniu.    
    
A co to samego samolotu, to rzeczywiście nie jest to ten sam samolot...:) chyba...
Greg
Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(13) Re: Pytam o lotnisko z dnia 2010-09-30, 21:01 :
Cytat:
Żarty żartami ale chyba Greg miał podstawy do stwierdzenia, że to ten sam samolot. Może kilkudniowa różnica?
    
    
Jakie? Na drugim zdjęciu mamy samolot Retingera - słynna "Lala" MK894    
    
    
Cytat:
Co prawda pytanie nie bylo kierowane do mnie, ale sadze ze chodzilo o widocznosc pasow inwazyjnych na kadlubie ,na zdjeciu nr.1 snopy zboza (byc moze) zaslaniaja biale pasy ,ktore to mogly byc namalowane do polowy jak na zdj.nr 2
    
    
Snopy nie mogą zasłaniać pasów na maszynie ZF-R, które w sierpniu sięgały najwyżej 1/3 a nie połowy wysokości kokardy oraz liter, ale mimo to musiałyby być widoczne pomiędzy literą "F" w kodzie 308.DM "ZF" a roundlem RAF.    
Zgadzam się wszak że pierwsze zdjęcie zrobiono we Francji; krajobraz pasuje do fotki Spitfire Wandzilaka zrobionej w podobnej scenerii. Nie rozumiem jednak dlaczego miałby to być ten sam samolot. Z pierwszego zdjęcia to nie wynika - a jak wiemy 308.DM miał na stanie więcej niż jedną maszynę;)
piotr
Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(12) Re: Pytam o lotnisko z dnia 2010-09-30, 20:56 :
Ad. 6 S. Spitfire ZF-R.    
Wprawdzie nie mam pod ręką z tego dywizjonu ale SZ-V posiadam. Nie wiem jak wyjdzie, sam jestem ciekaw moich zdolności fotograficznych. RF-D wyszedł nawet nieźle. Jeszcze bez "pasów inwazyjnych".    


W.GDodaj współrzędne [Odpowiedz]
(11) Re: Pytam o lotnisko z dnia 2010-09-30, 19:49 :
Co prawda pytanie nie bylo kierowane do mnie, ale sadze ze chodzilo o widocznosc pasow inwazyjnych na kadlubie ,na zdjeciu nr.1 snopy zboza (byc moze) zaslaniaja biale pasy ,ktore to mogly byc namalowane do polowy jak na zdj.nr 2 .A poszlo o ....Spitfire nie ma pasów D-Day na górnej połowie kadłuba...
Lukasz
Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(10) Re: Pytam o lotnisko z dnia 2010-09-30, 19:32 :
Witam.    
piotr    
Cytat:
Przepraszam za naiwne pytanie: co ma drugie zdjęcie do pierwszego?
    
Na drugim francuski rolnik już zebrał zboże (pszenica jak się nie mylę). ((-;    
Żarty żartami ale chyba Greg miał podstawy do stwierdzenia, że to ten sam samolot. Może kilkudniowa różnica?    
Wiesiek
W.GDodaj współrzędne [Odpowiedz]
(9) Re: Pytam o lotnisko z dnia 2010-09-30, 16:29 :
Cytat:
E tam nie ma pasów... może i ma...:)
    
    
Przepraszam za naiwne pytanie: co ma drugie zdjęcie do pierwszego?    
    
Pozdrawiam
piotr
Dodaj współrzędne [Odpowiedz]
(8) Re: Pytam o lotnisko z dnia 2010-09-30, 15:25 :
Pytajcie a znajdziecie ! Dziekuje ! Pozdrawiam Lukaszek ;]
Lukasz
Dodaj współrzędne [Odpowiedz]

znalezionych: 17, strona 1 z 2
«  -  1  2  -  »

Powrót do tematów Powrót do Myśliwców