PiotrHCytat:
Zdarzało się, że stosowano różne oznakowania w tym samy czasie?
Nie (oczywiście w jakimś tam okresie przejściowym mogły się trafić na tym samym lotnisku dwie maszyny o różnych oznaczeniach kodowych, ale było tylko kwestią czasu żeby je stosownie przemalowano).
Niestety 18 OTU jest jedną z tych jednostek, o których niewiele wiadomo i nikt dotychczas nie zadał sobie trudu głębszego zbadania losów poszczególnych jej załóg nie mówiąc już o sprzęcie. To, że w ogóle kilka osób jest w posiadaniu kopii ORB wynika raczej z ich zainteresowań jednostkami bojowymi a nie samym OTU. Niestety... może ktoś kiedyś nadrobi tę zaległość publikując chociażby jakąś broszurkę czy artykuł "w odcinkach" (na podstawie samego tylko ORB taka praca nie byłaby jednak zbyt wiele warta, tym bardziej, że w Sikorskim trochę dokumentów na jej temat się zachowało). Szkoda, bo 18OTU wyszkolił pewnie z jakieś 99% personelu polskich dywizjonów bombowych, a i znaczna część personelu takowych, po ukończeniu swych tur bojowych trafiała z powrotem do 18OTU jako instruktorzy (dla pocieszenia - takich jednostak jest dużo więcej, wystarczy sięgnąć do FTSów).
Zgaduję, że zmiana liter kodowych 18OTU mogła wynikać z różnych reorganizacji czy przesuwania jednostki pomiędzy poszczególnymi grupami RAF (o ile jednostki bojowe na ogół miały swoje stałe oznaczenia kodowe, w przypadku PSP nie licząc 304 Dywizjonu, to w przypadku jednostek szkoleniowych RAF zmiana oznaczeń kodowych była dość powszechna). Nie znając jednak dokładnych dat zmiany oznaczenia kodowego nie da się wykluczyć, że T2612 miał oznaczenie EN-H (zapewne dlatego autorzy różnych prac nie ryzykowali pełnego podania oznaczenia kodowego ograniczając się jedynie do owej literki H). Zobaczę jeszcze do ORB, może będzie jakaś wzmianka o zmianie literek, ale nie sądzę...